سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 ارتباط رضایت مشتری و عملکرد تجاری شرکتهای صنعت بیمه

قسمتی از متن پایان نامه :

– پارادایم «فرایند‌های چند‌گانه»:

 مصرف‌کنندگان، در بعضی موارد استانداردها یا فرایند‌های مقایسه چندگانه‌ای را به کار می‌برند. این مفهوم که حاکی از پیچیدگی فرایند رضایت مشتری می باشد، نیاز به تحقیقات خیلی بیشتری دارد.

 

   2-3-2-6- پارادایم «نسبت دادن»:

مصرف‌کنندگان، تمایل دارند که دلایلی برای موفقیت یا عدم موفقیت خود در یک خرید بیابند و آنها را با بهره گیری از یک شمای چند بعدی به این موفقیت یا عدم موفقیتها، ارتباط دهند. پاسخهای بعد از خرید مصرف‌کنندگان، به این نسبت دادنها بستگی دارد. این پارادایم، بیشتر در مطالعه نا‌رضایتی و رفتار شکایتی مشتریان کاربرد دارد (پایندانی، 1386).

 

   2-4. کیفیت خدمات

تمایل به ارائه خدمات با کیفیت، تأثیر مهمی در صنایع خدماتی مانند بیمه اعمال می کند، زیرا که کیفیت خدمات برای بقا و سود آوری چنین سازمان هایی حیاتی می باشد و یک استراتژی سودآور برای سازمان می باشد. امروزه رضایت مشتری و کیفیت خدمات، مسائلی حیاتی در اغلب صنایع خدماتی به شمار می طریقه.

عرضه محصول و ارائه خدمات با کیفیت عالی به مشتریان به گونه مستمر، باعث ایجاد مزایای رقابتی عالی زیرا ایجاد موانع رقابتی، افزایش وفاداری مشتریان، تولید و عرضه محصولات متمایز، کاهش     هزینه های بازاریابی و تعیین قیمت های بالاتر و …. برای شرکت ها می گردد. بیمه گذاران به شرکت های بیمه پول می دهند تا انتظارهای آنان را برآورده کنند، پس شرکت های بیمه پیش روی مشتریان مسئول هستند، ضمن اینکه مشتری راضی، منبع مناسبی برای تبلیغات شرکت می باشد(حقیقی و همکاران، 1386).

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

در نظر داشتن کیفیت خدمات چندین مزیت دارد. اول، کیفیت خدمات به رضایت مندی مشتری و در نتیجه افزایش وفاداری و سهم بازار منجر می گردد. دوم، کیفیت خدمات عنصری اساسی در بازاریابی ارتباط مند مشتری به شمار می رود. پس، کسب مزیت رقابتی از طریق کیفیت خدمات مستلزم شناخت الزامات کیفیت از منظر مشتریان می باشد (منوریان و امیری، 1384).

چهار جنبه از نیازهای مشتریان عبارتند از:

آگاهی از نتایج (اهداف بهره گیری از خدمات) و وسایل یا راههای رسیدن به نتایج؛

تعیین و تعریف دقیق احتیاجات مشتری؛

مشارکت مشتری در اولین زمان ممکن؛

تعیین انتظارات مصرف کننده (مشتری) از خدمات.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

هدف پژوهش

   1-5-1. هدف: سنجش تأثیر رضایت مشتری بر عملکرد تجاری شرکتهای­صنعت بیمه استان گیلان

   1-6. سؤال پژوهش

   1-6-1. سؤال: آیا رضایت مشتری بر عملکرد­تجاری شرکتهای صنعت­بیمه استان­گیلان تأثیر دارد؟